Bier, park en wennen - Reisverslag uit München, Duitsland van HildaMania - WaarBenJij.nu Bier, park en wennen - Reisverslag uit München, Duitsland van HildaMania - WaarBenJij.nu

Bier, park en wennen

Blijf op de hoogte en volg

07 Oktober 2014 | Duitsland, München

Het Oktoberfest is weer voorbij.
Dit is toch wel een belangrijk punt voor mij aangezien daarmee ook een hoop toeristen uit de stad verdwijnen en ik weer meer duits dan engels hoor spreken in de straten van Munchen.
Ik ben er drie keer geweest.
Over de eerste keer heb ik al geschreven. De tweede keer was wel iets anders. We wilden die dag namelijk naar de Ikea.
Maar de avond ervoor hoorden we dat een oud collega van Ernst zou gaan fruhshoppen op het Oktoberfest. Ik denk dan aan vroeg winkelen ofzo, al snapte ik niet waarom je dat dan daar zou doen.
Dus wij weer in de outfits en om 09:30 uur zaten we ineens weer aan een liter bier en een gebraden kip.
Ontbijt.
Gezellig was het wel, maar de Ikea hebben we nooit bereikt.
De derde keer had ik een afspraak op het Oktoberfest. Jawel, een oude vriend (Jules) bleek in Munchen op een camping te staan en vertelde me dat zondagavond, de laatste avond, lichtjesavond zou zijn.
Dus ik op mn fietsje naar de wiesn (weide) en ik trof Jules in een van de vele biertenten.
Het lichtjesavond gedeelte is het afsluitende gedeelte waarbij er in alle tenten schijnbaar een liedje wordt gezongen door iedereen en de hele tent sterretjes laat branden. Best bijzonder. Daarna wordt iedereen, al dan niet hardhandig, de tenten en het terrein afgeveegd.
Ook dit was een leuke avond.

Hou je van bier, dan kun je tijdens dit soort dagen je lol op. Minder dan een liter krijg je niet. En dat kost dan ongeveer een tientje.
Wil je alcoholist worden dan is dit het land van je dromen. Bij de Lidl koop je rustig Grand Marnier bijvoorbeeld.
Ga je op een doodnormale doordeweekse dag in het park zitten dan lijkt iedereen hier wel aan het bier te zitten.
Over het park gesproken. We wonen echt midden in de stad en er is erg veel groen om ons heen.
Veel parken waar echt optimaal gebruik van gemaakt wordt. Dit verbaasd me, ik ken dat echt niet.
Ja parken wel, maar niet dat er zoveel gebruik van gemaakt wordt. Vlak bij ons huis zit ik daar wel eens op een bankje en kijk ik mijn ogen uit. Alles gaat zo gemoedelijk! Er zijn een aantal skaters, basketballers, voetballers, mensen met kinderen, verliefde stelletjes, muzikanten, mensen die wat werken, zwervers en studenten. Alles is gemixt en iedereen respecteert elkaar.
Leuk!
Het weer is hier trouwens goed. Op dit moment 21 graden! Lekker buitenweer dus.
Wat ook uniek is, is dat je midden in de stad kunt surfen! Er is een klein riviertje met behoorlijke stroming en op een punt kun je met je surfplank een gokje wagen.

Hoe gaat het verder met mij/ons:
Mijn dagbesteding is volledig omgegooid en dat is wennen.
Ik merk vooral dat ik het mis om ook met andere mensen dan Ernst te communiceren.
Ik doe mn best om op mn beste duits toch wat gesprekken te voeren maar dat is toch allemaal wat simpel.
Gelukkig hebben we nu internet en heb ik al behoorlijk wat af geskyped/facetimed met wat mensen.
Dat is heel erg fijn!
Maar tegelijk ook moeilijk. Want het besef dat je niet even samen kunt afspreken of iets dergelijks, dat begin ik nu wel te voelen.
Maar goed, voor nu geniet ik enorm als ik weer een skypewine/theetje heb met iemand.
Daarnaast wonen Ernst en ik ineens samen en dat blijkt ook wel wennen. :-)
We hebben steeds de neiging om elkaar maar te vermaken. We moeten echt leren ons eigen ding toch in de nabijheid van elkaar gewoon te doen.
En dat lukt ook al steeds beter dus gaat helemaal goedkomen. :-)


See you!

  • 07 Oktober 2014 - 18:19

    Jelmer:

    Blijf gewoon nog maar lekker wennen daar! Dat word je vanzelf wel zat en ga je je op je fotografie storten :))

  • 07 Oktober 2014 - 22:23

    Ria Van Zutphen.:

    Lieve rd weer een heel leuk verslag van je . Je kunt er een boek over gaan schrijven.
    Blij dat je (jullie) al aaardig gewent zijn. Het Duitse leven is heel anders toch?
    Plus je hebt nog geen werk dus moet jeje de hele dag zelf maar vermaken.
    Maar dat lukt je aardig. Respect.'t Komt heus wel goed schatje.
    Dikke kus voor jullie beiden.

  • 08 Oktober 2014 - 07:18

    Merle:

    Fotografie, boxen, liters bier.... Maar toch ergens verheug ik me op je blog dat je voor t eerst op die surfplank staat (met foto

  • 08 Oktober 2014 - 13:02

    Mem:

    Tja ... dat gevoel ken ik, alle simpele dingen zoals een groet naar of van iemand die je kent is even weg. Even, maar dat komt wel weer terug. Goed van je dat je er toch op uit gaat en leuk dat je een park vlakbij hebt waar je lekker kan zitten/kijken/ mensen ontmoeten. Liefs mem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, München

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Januari 2015

Ik ben verhuisd!

04 December 2014

Oei, ik groei!

30 Oktober 2014

Het halfvolle-glas-type

07 Oktober 2014

Bier, park en wennen

29 September 2014

Die erste Woche

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 2674

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: